ОСКЦ

На базі КЗ ЛОР “Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр Святого Миколая" з жовтня 2016р.  впроваджується науково-педагогічний експеримент “Освітньо-соціально-культурний центр Святого Миколая” (ОСКЦ).


 Метою створення Освітньо-соціально-культурного центру є забезпечення дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються на інклюзивній чи індивідуальній формі навчання в закладах освіти, кваліфікованою допомогою фахівців, всебічного розвитку особистості та реабілітації шляхом надання корекційно-розвиткових послуг, створення освітньо-соціально-культурного середовища в позаурочний час, надання профорієнтаційних навичок.
         Одне з головних завдань ОСКЦ – формування соціального досвіду та адаптація дітей до умов суспільного середовища, формування у них життєвих компетентностей. 
     Основними цілями діяльності ОСКЦ є реалізація прав на освіту дітей з особливими освітніми потребами, їх соціалізація та інтеграція в суспільство шляхом здійснення комплексних реабілітаційних заходів, розвиток, корекцію порушень та всебічний гармонійний розвиток.

     В ОСКЦ з кожним роком кількість дітей охоплених  корекційно-розвитковою послугою зростає. На сьогоднішній день є 52 дітей у трьох різновікових групах — молодшій, середній та старшій. Для здійснення корекційно-розвиткової роботи  проводяться індивідуальні та підгрупові заняття з вчителем-дефектологом, логопедом, практичним психологом, інструктором фізичного виховання.
               
    Вихованці залучені до різних видів діяльності: художньої самодіяльності (проводяться тематичні заходи, виступи), декоративно-прикладного мистецтва, краєзнавства, квітникарства, спортивної, арт-терапевтичної. Важлива увага приділяється фізичному вихованню — проводяться індивідуальні та підгрупові заняття з ЛФК. Організовано рекреаційні заняття та відвідування басейну.
                 

     Розпочато  заняття з іпотерапії, що сприяє підвищенню психо-емоційного фону дитини, стимулюванню функцій центральної нервової системи, зміцнення м'язів, розвиток координації рухів за допомогою коня. Впроваджуються заняття з каністерапії – психосоціальний і фізіореабілітаційний вплив на дитину через спеціально керованих і навчених собак. Широко використовуються елементи різних видів арт-терапії. Проводяться заняття з музикотерапії — використання звуків, мелодій для відновлення рівноваги емоційного і покращення фізичного стану дитини. З метою соціалізації та професійної адаптації педагоги організовують пізнавальні екскурсії, майстер-класи. Діти беруть активну участь у різнопланових заходах, акціях, конкурсах. Проходять навчання в модельній школі студії Моделінгу Грації і Краси "Glans Models". Брали участь у конкурсі «Мрії збуваються». Розпочато навчання акторської майстерності (дикція, читання казок, мова тіла, акторське кривляння), які організовує та проводить акторка театру імені Марії Заньковецької, викладач школи Павла Табакова.
    Педагогічний колектив активно впроваджує в корекційно-розвитковий процес проектну діяльність з метою підготовки вихованців до майбутнього самостійного життя. Активно використовуються ідеї хенд-мейду (речі, виготовлені власноруч). В рамках проекту «Основи фінансової грамотності» з дітьми проводиться робота з оволодіння фінансової грамотності, що дозволить їм бути самостійними у дорослому житті та правильно розпоряджатися грішми. Цікавими є арт-терапевтичний проект «Тіньовий театр», соціальний проект «Будувати життя чи пристосовуватись до нього», проект соціокультурної адаптації «Креативність». Вихованці ОСКЦ залучені також до екологічно-практичного проекту «Шкільна теплиця», що передбачає вирощування екологічно чистої сільськогосподарської продукції щоденного вжитку.
      
 

   
    Педагогічний колектив знаходиться у постійному пошуку сучасних ефективних технологій спеціальної освіти та створення відповідного освітнього середовища для їх забезпечення. З цією метою плідною є співпраця із фахівцями з інших країн, а саме: США, Німеччини, Ізраїля та Польщі, впроваджуються міжнародні проекти щодо реабілітації дітей з особливими освітніми потребами. Педагоги беруть активну участь в організаціях та проведеннях семінарів, конференцій, тренінгах. Діляться своїм досвідом з питань корекційно-розвиткової та інклюзивної роботи.
    Впродовж своєї діяльності педагоги ОСКЦ тісно співпрацюють з батьками дітей, враховуючи їх запит, та педагогами закладів основного місця навчання, які зазначають значну позитивну динаміку у розвитку дітей. У вихованців, що відвідують ОСКЦ значно покращились результати навчання та психосоціальна поведінка. Вони стали більш відкриті, краще ідуть на контакт та активніше включаються в освітній процес. Це свідчить, що діяльність ОСКЦ не лише здійснює корекційно-розвиткову діяльність, а й підкріплює освітній процес в цілому.
    Позитивний досвід роботи Освітньо-соціально-культурного центру говорить про те, що такі відділення закладу освіти не лише мають право на існування, але й вкрай необхідні, особливо в умовах інтенсивного розвитку інклюзії в Україні.




Немає коментарів:

Дописати коментар